KTM: Logo-ul si look-ul

Cum au ajuns trei litere sa defineasca o companie si cel mai mare producator de motociclete din Europa
Autori: Leo Keller si Adam Wheeler
2023 a reprezentat a 70-a aniversare a ‘Kronreif & Trunkenpolz Mattighofen’ si inregistrarea KTM ca si companie. Geneza firmei a inceput cam cu douazeci de ani mai devreme. In 1934, Hans Trunkenpolz a deschis un atelier de montaj localizat la casa de oaspeti ‘Zum Schwarzen Adler’ in oraselul austriac de sus - Mattighofen, care se ocupa in principal cu mentenanta la masini si motociclete. Peste doi ani, Trunkenpolz a fost certificat ca masinist si pentru servisarea de motoare pentru vehicule. Inainte de al II-lea Razboi Mondial, locatia sa a devenit unul dintre cele mai mari workshop-uri de reparatii din regiune, desi din motive legale, compania a fost cunoscuta ca ‘Moser & Co.’ din 1948 pana in 1953
Dupa razboi si in anii 1950, numarul de cereri de reparatii a scazut. Trunkenpolz a fost nevoit sa opereze in productia industriala de parti de rezerva si a cautat in permanenta noi domenii de activitate. La vremea respectiva, angajamentul de a fabrica motociclete parea promitator, intrucat mobilitatea era limitata considerabil, iar mijloacele de transport eficiente din punct de vedere al costurilor erau la mare cautare.
Cand Trunkenpolz si-a pus planul in actiune, inca se gandea la un nume de brand indraznet, dar, in mod dezamagitor, nu exista o explicatie oficiala legata de numele KTM.
Istoria oficiala si de familie a companiei arata ca ‘Kronreif & Trunkenpolz Mattighofen’ este derivat de la ‘Kraftfahrzeuge Trunkenpolz Mattighofen’ pentru a atesta ca Ernst Kronreif s-a alaturat ca asociat la mijlocul anilor 1950. O supozitie este ca denumirea KTM vine de la initialele lui Kussin, Trunkenpolz si Moser: Ernst Kussin a fost un racer si director de vanzari pentru producatorul de motociclete HMW austriac, pe care Trunkenpolz il vedea la evenimente motorsport si care era implicat in dezvoltarea si fabricarea modelului R100. Kussin l-a introdus pe Trunkenpolz directorului Rotax, compania producatoare de de motoare, la acea vreme unicul producator de motoare in afara de Puch in Austria, de unde aditia lui ‘Moser’.
Manualul de design al KTM spune ca actualul logoKTM este „o imagine instant recogniscibila” pentru „un brand, o singura privire peste tot in lume”. Documentul mai explica si faptul ca este usor de recunoscut datorita unui „format plat, simplu. Este puternic, dinamic si echilibrat tehnic, negand necesitatea unor filtre sau efecte suplimentare”.
Logotipul KTM este in principal negru. Poate fi utilizat doar in versiunile oranj si alb pentru setari monocrom, aplicatii KTM PowerWear, grafici legate de racing si designuri de modele.
„Simplitatea, consistenta si indrazneala sunt clar un avantaj”, spune Managerul de Brand al MotoGP, Nuria Garcia. „A ajuns sa reprezinte valorile brandului dupa o perioada lunga de timp, peste douazeci de ani”.
„Pentru urmatorul pas, cred ca logo-ul poate fi evaluat si studiat pentru o implementare digitala mai buna, dar cel mai bun lucru legat de el este modul cum a devenit asociat cu valorile de aventura si performanta. Prin utilizarea si prezenta pranjului, KTM „detine” acum oranjul in industrie. A fost o decizie isteata si o buna strategie. Acum cand vezi o motocicleta sau orice parte portocalie, te gandesti la KTM. Niciun alt brand nu poate utiliza aceasta culoare”.
Te-ar putea interesa si:

Pregateste-te pentru un nou sezon de aventuri pe doua roti cu KTM ORANGE DAYS – campania care aduce in prim-plan ofertele READY TO RACE Power Deals, gandite pentru a face din visul oricarui pasionat de viteza o realitate accesibila.Profita de dob...
Citeste mai mult